donderdag 9 mei 2013

Power-Quote of the day #3






















Dit vind ik een hele mooie. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je iets wilt, je het ook kunt, zolang je het maar écht wilt.

Ik heb een aantal jaren geleden deelgenomen aan een traject via de gemeente voor alleenstaande moeders. Het was een vrij intensief traject en best pittig voor mij aangezien Yennity op dat moment een paar maanden oud was. Ik kwam terecht in een groep met ongeveer 15 andere jonge alleenstaande moeders in de leeftijdscategorie 18 t/m 30. We werden eigenlijk vrij snel een hele hechte groep en ik heb enorm gelachen met de meiden. Ik zal sommige momenten nooit vergeten! Ik kom hier later op terug.

De cursus die we via het traject kregen heette ‘Empowerment’. De naam zegt het eigenlijk al.
We waren allemaal erg sceptisch over de Marokkaanse vrouw die ons de training gaf. Alle meiden hebben denk ik wel een keer een enorme woordenwisseling met haar gehad of haar een enorme rot schop willen geven. Mijn god wat was zij streng! Haar doel was om het optimale uit onszelf te leren halen, en wilskracht te ontwikkelen om ons naar een verder stadium in ons leven te brengen. En dat is haar gelukt. Jeetje wat was dat een Powerwoman! Ze zei precies de goeie dingen en pakte alles op precies de goeie manier aan. Als ik haar ooit nog een keer tegenkom koop ik een bloemetje voor haar en vertel ik haar hoe geweldig ik haar vind.

Het bijzonderste was de film die we met zijn allen gingen kijken. De film ging over ‘het geheim.’  We kwamen erachter dat ‘het geheim’, je eigen gedachten zijn. Zolang jij iets wilt, en je staat daar voor de volle 100% achter, kan je alles (werkelijk alles) waarmaken. Binnen een aantal dagen hadden alle meiden ideeën van wat ze in de toekomst wilden gaan doen. Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat ik een fulltime opleiding als directiesecretaresse wilde gaan volgen. En ja hoor, het is me gelukt! Sinds januari ben ik een trotse, afgestudeerde directiesecretaresse. Dank je wel, dit was mede dankzij jou, Powerwoman!

4 opmerkingen:

  1. Right on!! Wat spreekt er een power uit jouw stukje! Hoe heb je het moederschap en je opleiding kunnen combineren?Ging je dochtertje naar kinderopvang? Groetjes,Miranka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Miranka,

    Mijn dochter kon terecht bij de kinderopvang, anders zou het onmogelijk voor mij zijn geweest!

    Groetjes,

    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kon je dat betalen dan? Het is toch hartstikke duur geworden?
    Groetjes, Miranka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met toeslagen van de Belastingdienst en gemeente, maar is inderdaad bijna niet betaalbaar. Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen