woensdag 1 mei 2013

Laatste stuk van het interview met Vivian!





Vraag 10.
Hoe omschrijf je mij als moeder?

Iemand die door het vuur gaat voor haar dochter. Je wilt niets liever dan je kind gelukkig te zien worden en het een onbezorgd leven te laten leiden. Ondanks dat het je op bepaalde momenten door omstandigheden erg moeilijk werd gemaakt.

Vraag 11. Wat is de ultieme droom die je op een dag met mij waar wil maken?

Ik zou graag een onvergetelijke vakantie naar Curaçao willen beleven met jou, waar we op een strandfeest languit op onze smoel gaan, omdat het natuurlijk niet zo slim is om killerheels aan te trekken in die zanderige woestijn. Of waar we de plaatselijke bevolking op een dwaalspoor brengen door ons voor te doen als negers inclusief overtuigend negeraccent, waardoor zij zich afvragen of we misschien omgekeerde bounties zijn. (Eh, ja, dit begrijpen alleen wij)

Vraag 12. Tot slot: wat vind je van het idee achter mijn blog?

Een inspiratiebron voor (jonge) moeders, maar zeker ook een aanrader voor anderen. Je wordt meegetrokken in de verhalen en je kan niet wachten om meer te lezen. Het is luchtig geschreven, terwijl de inhoud niet altijd over rozen gaat. Laat het andere inspireren, zodat er ervaringen uitgewisseld kunnen worden.

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen hoe een vriendin het vanaf de zijlijn heeft ervaren.
Liefs, Vivian

3 opmerkingen:

  1. Ik kom nu pas voor het eerst op je blog maar wat schrijf je mooi en interessant. Ik heb vorig jaar mijn afstudeerstage gelopen bij een organisatie die tienermoeders op verschillende manieren ondersteuning aanbood. Ook heb ik 25 tienermoeders geïnterviewd over verschillende onderwerpen maar overal vond ik naar voren komen dat het 'beeld van de maatschappij' vaak zo waar is; moeders worden allemaal volwassen en de mannen gaan er (bijna) allemaal vandoor. Van de 25 meiden die ik interviewde waren de 25 meiden moeders geworden maar er was slechts 1 jongen gebleven en een echte vader geworden.. Ik ga je blog nog even verder lezen maar wauw wat heb ik respect voor jou meid en wat een prachtige dochter heb je!

    liefs Rosie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Rosie,

      Dank voor je berichtje! Ik zie om mij heen helaas ook dat veel vaders moeite hebben met de grote verantwoordelijkheden die ze krijgen wanneer ze een kind krijgen en zich hier moeilijk aan kunnen houden. Gelukkig is dit niet altijd het geval! De vrouwen onder ons zijn meestal toch een stuk sneller volwassen..
      Blijf mijn blog vooral volgen!

      Liefs,

      Lotte

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen