dinsdag 30 april 2013

Mijn leven als tienermoeder deel 10






















Terug in huize Giovanni.
De muziek stond nooit op een normaal volume, maar de hele buurt kon meegenieten. Lil’Wayne, 50cent, Lil’John, bij de bejaarde buren 200 meter verderop waren ze inmiddels ook beroemd geworden. Als ik weg was geweest en thuis kwam, wist ik niet hoe snel ik door moest naar boven en zat ik alleen op onze kamer. Best rustgevend zo alleen op een klein kamertje dacht ik zo, maar achteraf kan ik niet begrijpen hoe ik dat zolang heb kunnen volhouden.

Giovanni kwam vaak bij mij kijken om te vragen hoe het met me ging. Hij was best lief voor me, dat wel. Maar rekening houden met zijn zwangere vriendin, dat deed hij niet. Giovanni was verslaafd aan blowen. Het baarde mij zorgen, maar wanneer de baby er zou zijn had hij mij beloofd per direct te stoppen. Tja, aan die gedachten hield ik mij dus ook maar vast.

Na 2 weken besloot ik in het weekend een nachtje bij mijn ouders te gaan logeren. Even lekker rustig en natuurlijk miste ik mijn ouders enorm. Ik kreeg de morgen voor vertrek een woordenwisseling met Giovanni. Waar het precies over ging, weet ik niet meer. Het zal vast iets onbenulligs zijn geweest. Al snel werd het van kwaad tot erger. Giovanni schreeuwde en weigerde mij de huissleutel die hij voor mij had laten maken te geven. Het raakte me, omdat ik me thuis wilde voelen, maar hiermee maakte hij het me erg moeilijk. Ik woonde hier nu toch ook? Hij schreeuwde van alles. Dat ik maar in mijn eentje naar mijn ouders moest gaan en dat hij hier geen tijd voor had. Ik herinner me nog wat er toen door me heen ging: wat is er in godsnaam met hem aan de hand? De lading die ik op dat moment over me heen kreeg, hoorde niet bij mij. Giovanni wist hoe vreselijk ik het vond om alleen over Hoogcaterijne te lopen. Al die hangjongeren daar. Het deed me weer even terug gaan in de tijd…


Volgende keer: donderdag

4 opmerkingen:

  1. Ik kan me die dag nog precies herinneren mop. Giovanni begreep niet dat je af en toe naar je ouders wou en kon dat niet hebben. Zie dat huis ook nog precies voor me. Proud of you xxx ess

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee lieverd, ziet er allemaal goed uit! Kan me dat huis nog heel goed herinneren ja, de eerste keer dat ik daar kwam was ik best geschrokken en ik weet nog dat ik dacht bij mezelf hoe kan je hier een kind opvoeden. Gelukkig is het allemaal goed gekomen <3 Ben trots op je schat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja, maar Yennity daar opvoeden was nooit aan de orde hoor. Maar voor een zwangere vrouw was het ook geen goeie plek. Dank je schat! Lobi <3

      Verwijderen