donderdag 18 april 2013

Vervolg interview:


Vraag 4. Welk mooi moment (dat wij samen beleefd hebben) zal je nooit meer vergeten?


We hebben genoeg mooie momenten beleefd samen. Eigenlijk teveel om op te noemen. Onze vriendschap bestaat vanaf het begin al uit humor en dezelfde interesses (zoals onze voorliefde voor mooie kleren en getinte muziek en jongens). We delen dezelfde droge humor en kunnen uren dubbel liggen om één zin. Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn en af en toe moet er even serieus gebabbeld worden en moeten we soms even in de rol kruipen van dr. Phil of Oprah om de ander wat op te peppen. We kunnen altijd bij elkaar terecht.  Even een mooi moment wat in mijn ogen typerend is voor onze vriendschap: Maastricht. We besloten te eten bij een oh zo hoog aangeprezen Italiaan. We waren uitgehongerd. Jij besloot tapas gerechten te nemen en je vroeg aan de ober of het wel kon fungeren als avondmaaltijd. De ober antwoordde volmondig: ‘Ja zeker, voor mij is het zeker voldoende, madam.’ Ik besloot een pizza margarita te bestellen. We zaten in eerste instantie buiten, maar door de kou besloten we toch maar naar boven te verkassen. Inmiddels waren er al enkele tijdrovende minuten verstreken toen plotseling de ober met onze (heerlijke?) gerechten naar boven kwam.  In eerste instantie zag het er nog oké uit, vond jij. Helaas was jouw bord met tapas hapjes niet meer of minder dan een piepkleine middag snack. (We vroegen ons af hoe het kwam dat de ober, met zijn best wel dunne beentjes, nog in leven was). Aan mijn gezicht viel wel af te lezen dat ik niet erg gecharmeerd was van het voedsel wat een pizza moest voorstellen. De smaak was al net zo bedroevend. Teleurstellend genoeg, smaakte het als de kattenbakkorrels die je vroeger weleens in je mond hebt gestopt als peuter. Ik denk dat je nu wel een aardig beeld kunt schetsen van de smaak van de slappe,  kaasloze pizza die op mijn bordje lag. Geen succes dus. Zulke boefjes als we af en toe kunnen zijn, begonnen we elkaar ongegeneerd met het kostbare voedsel te bekogelen. (en echt lieve mensen, dit doen wij lieve meisjes normaal gesproken nooit, maar dit keer werd er gewoon echt om gevraagd.) We doen wel eens mee aan de bekende try-before-you-die acties. Nou, dit was er dus één van. Wat ook bij ons plan hoorde, was het ontsnappen via de nooduitgang zonder te betalen. Dit, omdat wij ontzettend teleurgesteld waren over het voedsel wat we zojuist voorgeschoteld hadden gekregen. In hoeverre dit überhaupt voedsel te noemen was. Helaas voor ons, was de nooddeur vastgeroest en met geen mogelijkheid te openen. Beetje jammer, dus.  Toen we beklag deden bij de ober, kregen we te horen: ‘Ga naar de McDonald’s of zo.’ Oké, één wijze les: Ga nooit naar de Italiaan op het Vrijthof.


Volgende keer: welk gek moment (dat wij samen beleefd hebben) zal je nooit meer vergeten?

8 opmerkingen:

  1. Haha. Wat een ontzettend charmante foto. Elke keer als ik dit lees, lig ik helemaal dubbel.

    Voor altijd vriendinnen! Tot we hoogbejaard zijn.

    Dikke X viv

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Lotte,

    Wat super dat je dit doet! Ik hoop dat tienermeiden je weten te vinden! Je doet het super!
    Xx Jeannette
    Ps mooi artikel in de krant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve meiden wat een humor! Haha, heerlijk!!
    dikke knuf!
    mama (van Lot)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lotte,
    Lees net je interview in Vathorst krantje, vind het super dat je op deze manier andere meiden wilt steunen. Ik ben ooit ook jong moeder geweest en werk nu als maatschappelijk werker in Amersfoort / Vathorst met jonge moeders. Van elkaar leer je meer als van hulpverleners is mijn mening maar soms kan beide nuttig zijn! Bij Kwintes kunnen jonge moeders begeleid wonen om alles op de rit te krijgen en daarna uitstromen naar zelfstandig wonen. Mocht je meiden tegen komen die op meerdere vlakken hulp nodig hebben dan kan je ze altijd laten bellen naar Kwintes! Succes en wie weet komen we elkaar ooit tegen in de supermarkt, woon namelijk ook in Vathorst. Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Saskia,

    Toevallig heb ik van de week contact gehad met Kwintes over mijn blog. Ik heb nog geen reactie terug gehad. Dus ben nog in afwachting! Het is inderdaad waar dat je van elkaar leert door ervaringen te delen. Ik zou het erg leuk vinden als je mijn blog zou willen noemen aan de jonge moeders die je begeleid, wie weet hebben ze er wat aan!

    Haha, je hebt mijn gezicht in de krant gezien dus je zal me vast herkennen wanneer ik boodschapjes ga doen bij de AH in Vathorst!

    Dank voor je berichtje.

    Groetjes,

    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lotte,
    Ik zal je blog zeker onder de aandacht brengen bij de meiden die ik begeleid. Een aantal v hun wonen ook in Vathorst. Toen ik je stukje net liet lezen bleek een v mijn dochters je te herkennen als de zus van... die bij haar in de klas zat op de Gondelier. Amersfoort is klein... Maar er worden soms grootse dingen gedaan! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn, dank je wel!

    Wat toevallig, haha. Mijn broertje heeft inderdaad op de Gondelier gezeten.

    Groetjes,

    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen